• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Söka ett samlingslån, baka in 250 000 kr

S

Samlingslånaren

Gäst
Poäng: 0
Hej jag vill söka ett samlingslån och baka in en hel del jag inte har på UC ca 250000 vad tror ni om mina möjligheter? Eller ska jag söka ett högre belopp än 250k och använda resterande på UC? Vad tycker ni och hur ser mina chanser ut?

Inkomst 290k
Blanco på UC 298k
FF 4 st
1.5% hos UC
Underskott 272000
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Ditt underskott är ju högre än nettolön, det är nog illa men det är väl bara att pröva
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Maxa (600k) på Advisa och ange lösa lån för allt. Du får ju ändå en ny kredit så har du tur får du mer än 250k och kan lösa bort en annan kredit på UC oxå.
Collector, Komplett och Remember brukar vara generösa.
 
S

Samlingslånaren

Gäst
Poäng: 0
Provade via Advisa på 400K fick 4 erbjudanden där högsta beloppet var 150K alla har ej svarat men dessa kom direkt. känns som jag avvaktar ett tag om inget större belopp dyker upp.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Är du säker på att du ska avvakta? Ditt underskott är, ursäkta, det högsta jag sett här på forumet (Jag kan iofs ha missat inlägg), men om du tar ett nytt lån på 150.000 borde du ju kunna lösa in de absolut tuffaste krediterna som måste ha sjukt höga räntor. Det borde lindra din månadskostnad åtminstone och förhoppningsvis räntekostnaden. Jag kan ha fel, men räkna på det noga innan du avböjer. Vad fick du för ränta på erbjudna 150.000? Du har ändå dragit på dig en ff så räkna på det iaf.
 
S

Samlingslånaren

Gäst
Poäng: 0
9.70% med en månadskostnad på 1700. Nu fick du mig på andra tankar och det lånet skulle ge mig sjukt billigare månadskostnad så kanske värt att ta det ändå? Vill ju inte ha för mycket på UC heller men som jag satt mig så får jag välja mellan pest eller kolera och jag ser nog hellre att jag har mer på UC men billigare månaddkostnad. Tack för din input :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Hej jag vill söka ett samlingslån och baka in en hel del jag inte har på UC ca 250000 vad tror ni om mina möjligheter? Eller ska jag söka ett högre belopp än 250k och använda resterande på UC? Vad tycker ni och hur ser mina chanser ut?

Inkomst 290k
Blanco på UC 298k
FF 4 st
1.5% hos UC
Underskott 272000

Alltså sorry att jag ifrågasätter, men skrev Du inte en nolla för mycket gällande Ditt underskott.... just sayin’ :eek:
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Oavsett vad underskottet ligger på skulle iaf jag ha tagit lånet om månadskostnaden minskar rejält. Då kan du ju leva lite lättare, det betyder mycket när man hamnat som många här, inklusive jag själv! Du kan ju också betala av mer när du tycker det går. Har själv en situation där jag höll på att "kurka ur" på grund av månadskostnad och det var inte kul. Det är fortfarande tufft, men bättre och de lån och krediter man har, ja de ska ju betalas, oavsett om det syns på UC eller inte.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp